گیربکس قورباغه‌ای

8نوعی از گیربکس که به دلیل ساده بودن در طراحی در صنایع مختلف از جمله صنایع معدنی و پلاستیک مورد استفاده قرار می‌گیرد، گیربکس قورباغه ای نام دارد. این گیربکس روسی که شوروی سابق آن را طراحی کرده‌ است، در بسیاری از کشورهای اروپایی که در گذشته شوروی سابق را تشکیل داده بودند، تولید می‌شوند. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی این نوع گیربکس بپردازیم.

گیربکس قورباغه ای چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

این گیربکس در دسته گیربکس هلیکال قرار می‌گیرد. این گیربکس روسی که به آن گیربکس شتری نیز گفته می‌شود، گشتاور نسبتا زیادی را تولید می‌کند که همین مسئله باعث می‌شود تا گشتاور خروجی نیز بسیار زیاد باشد.

انواع گیربکس قورباغه ای

یکی از ویژگی های این گیربکس، داشتن ساز و کار متنوع جهت کم کردن سرعت و افزایش گشتاور است. شکل ظاهری و طراحی ساده و همچنین نصب آسان آن باعث می‌شود که در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد.

در ادامه مشخصات فنی گیربکس قورباغه ای که مورد بررسی قرار می‌گیرد را به صورت مختصر بیان می‌کنیم.

مدل‌های مختلفی از این گیربکس تولید و به بازار عرضه شده است؛ گیربکس‌ روسی یا قورباغه‌ای در مدل‌های مختلفی از pm250 تا pm1000 تولید و به بازار عرضه شده است.

دامنه گشتاور

دامنه گشتاور این گیبرکس هم متنوع است و از 247N.M تا 16048N.M وجود دارد.

دامنه نسبت محور

قبل از توضیح دامنه نسبت محور این گیربکس، باید انواع گیربکس قورباغه ای را به شما معرفی کنیم؛ این گیربکس در سه نوع دو محور، سه محور و چهار محور وجود دارد. دامنه نسبت نوع دو محور آن از 1 به 2 تا 1 به 12، دامنه نسبت سه محور آن از 1 به 8 تا 1 به 48 و دامنه نسبت چهار محور آن از 1 به 20 تا 1 به 120 است.

اطلاعات انواع گیربکس ها مانند گیربکس حلزونی، گیربکس خورشیدی، گیربکس شافت مستقیم و ... در سایت سپکا موجود است.

کاربردهای گیربکس قورباغه ای

از این گیربکس در صنایع مختلفی مانند صنایع معدنی، پلاستیک، فولاد، سیمان، خودروسازی و ... استفاده می‌شود که نشان می‌دهد کاربرد گیربکس قورباغه‌ای بسیار گسترده است. بیشترین تولید این نوع گیربکس در کشور اوکراین صورت می‌گیرد و معمولا به صورت استوک وارد کشور ما می‌شود.

این گیربکس در هر صنعت، کاربرد مخصوص به خودش را دارد؛ لازم به ذکر است که هدف اصلی از طراحی و تولید این محصول، به کارگیری آن در صنایع مختلف است. کاربرد گسترده و استفاده زیاد از آن در صنایع مختلف نیز نشان می‌دهد که طراحان و تولیدکنندگان گیربکس قورباغه ای روسی تا حد زیادی به هدف خود دست پیدا کرده‌اند.

برای مثال، کاربرد گیربکس قورباغه‌ای در صنعت پلاستیک، فولاد و سیمان با کاربرد آن در صنعت خودروسازی و... متفاوت است.

راهنمای خرید گیربکس قورباغه ای روسی

قبل از خرید گیربکس قورباغه‌ای باید به ویژگی‌های فنی و مشخصات آن توجه داشته باشید. نحوه قرار گرفتن، تجهیزات موجود، نیازها و انتظارات شما، سازگاری با محیط و ... فاکتورهایی هستند که باید قبل از خرید به بررسی آن‌ها بپردازید.

شرایط آب و هوایی (دما و ...) یکی از مواردی است که قبل از خرید این محصول، باید به آن توجه داشته باشید. توجه داشته باشید که گیربکس موردنظر را باید با توجه به شرایط آب و هوایی انتخاب کنید.

تعداد و میزان چرخش در شفت خروجی و همچنین محورهای محرک محصول از دیگر مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. تمام این فاکتورها می‌توانند در انتخاب نهایی شما تاثیر بگذارند.

شاخص توان ورودی و نوع الکتروموتور هم فاکتورهای بعدی هستند که قبل از خرید باید به آن توجه داشته باشید. توجه داشته باشید که هرکدام از موارد گفته شده، فاکتورهایی مستقل از یکدیگر هستند.

قیمت گیربکس قورباغه‌ای هم آخرین مورد و فاکتوری است که باید آن را در نظر بگیرید. در صورتی که قیمت محصول موردنظر با ویژگی و مشخصات فنی آن تطابق چندانی نداشت، پیشنهاد می‌شود که از خرید آن صرف نظر کنید.

در صورتی که بتوانید موارد و فاکتورهای گفته شده را در خرید گیربکس روسی موردنظر لحاظ کنید، بدون شک بهترین گزینه‌ را انتخاب خواهید کرد. البته توجه داشته باشید که هیچ محصولی نمی‌تواند به صورت کامل تمام نیازها و انتظارات شما را برطرف کند، به همین دلیل باید به ترتیب اولویت‌های خود پیش بروید و در نهایت بهترین گزینه را از میان گزینه‌های موجود انتخاب کنید.

مشخصات فنی گیربکس قورباغه ای

مزایا و معایب گیربکس قورباغه‌ای

گیربکس قورباغه‌ای هم مانند دیگر محصولات، مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. یکی از اصلی‌ترین مزایای این محصول، راندمان بسیار بالای آن است. در واقع به هیچ عنوان نباید نگران راندمان پایین این گیربکس باشید، زیرا همیشه راندمان آن در بالاترین سطح ممکن قرار می‌گیرد. این گیربکس دارای راندمان 90 تا 95 درصدی است که بدون شک سطح راندمان بالای محصول را نشان می‌دهد.

طول عمر بالا هم یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از گیربکس‌های قورباغه‌ای است. این گیربکس‌‌های روسی از طول عمر بالایی برخوردار هستند و برای سال‌های زیادی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

تحمل توانی نسبتا بالا را هم می‌توانیم یکی دیگر از مزایای این گیربکس‌های طراحی شده توسط شوروی بدانیم. این سه مزیت گفته شده، جزء اصلی‌ترین مزایای گیربکس‌های روسی است.

از معایب گیربکس قورباغه ای هم می‌توان به حجم و وزن بالای آن اشاره کرد. به طور کلی، حجم بالای این محصول باعث شده است که وزن آن هم بالا باشد و همین موارد را می‌توان به عنوان معایب گیربکس‌های قورباغه‌ای به حساب آورد.

یکی دیگر از معایب این محصولات، محدود بودن سایز آن‌ها است. گیربکس‌های روسی یا همان قورباغه‌ای، با 3 سایز در بازار موجود هستند و شما نیز چاره‌ای غیر از خرید یکی از این 3 سایز را نخواهید داشت.

در صورتی که به دنبال خرید گیربکس قورباغه‌ای هستید، می‌توانید به فروشگاه آنلاین سپکا مراجعه کنید؛ این فروشگاه آنلاین یکی از بهترین فروشگاه‌هایی است که می‌توانید خرید چنین محصولاتی را از آن انجام دهید.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی گیربکس‌های قورباغه‌ای یا همان روسی پرداختیم و ویژگی‌ها، کاربردها و همچنین راهنمای خرید این محصول را هم برای شما شرح دادیم. لازم به ذکر است که برای خرید این محصول، حتما به معتبرترین فروشگاه‌های فروش گیربکس صنعتی قورباغه ای روسی مانند فروشگاه سپکا مراجعه کنید.