الکتروموتور فشار ضعیف

الکتروموتور فشار ضعیف نوعی از الکتروموتورهای موجود در بازار است که شما می‌توانید با توجه به نیاز و نوع کاری که دارید، از آن استفاده کنید. امروزه الکترموتورها کاربرد گسترده‌ای پیدا کردند و ردپای آن‌ها را می‌توان در اکثر صنایع مشاهده کرد. در این مقاله قصد داریم به سوال الکتروموتور فشار ضعیف چیست پاسخ دهیم و کاربردهای آن را با هم بررسی کنیم.

الکتروموتور فشار ضعیف چیست و چه کاربردی دارد؟

الکتروموتور به نوعی ماشین که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند، می‌گویند؛ این ماشین از نظر میزان ولتاژ کارکرد به سه دسته فشار قوی (ولتاژ بالا)، فشار متوسط (ولتاژ متوسط) و فشار ضعیف (ولتاژ پایین) تقسیم می‌شود که اساس کار این سه نوع با یکدیگر متفاوت است. تقسیم بندی ولتاژ کارکرد بدین صورت است که به میزان ولتاژ 1 تا 1000ولت فشار ضعیف، 1000 تا 10000ولت فشار متوسط و 10000ولت به بالا فشار قوی گفته میشود که در کلام عامیانه به ولتاژ 1000ولت به بالا، فشار قوی گفته میشود. همچنین الکتروموتورهای فشار قوی دارای توان کاری بالاتری نسبت به الکتروموتورهای فشار ضعیف هستند.

به طور کلی تمام وسایلی که در صنایع به حرکت در می‌آیند، به دلیل کار همین الکتروموتورها یا همان موتورهای الکتریکی است. روتور و استاتور دو قسمت اصلی تشکیل دهنده الکترموتور فشار ضعیف یا فشار قوی و فشار متوسط هستند که اخلال در عملکرد هرکدام از این دو قسمت، الکتروموتور کارایی لازم خود را از دست می‌دهد.

الکتروموتور فشار ضعیف یا LV که مخفف عبارت Low Voltage است، از ولتاژ و توان کاری ضعیف‌تر از دو نوع دیگر است. کاربرد این نوع الکتروموتور به شکل گسترده‌ای در صنایع قابل مشاهده است. شما می‌توانید تاثیر انواع الکتروموتور فشار ضعیف و دیگر الکتروموتورها را در صنایعی مانند صنعت خودروسازی، پتروشیمی، دارویی، غذایی، کشاورزی، معدن، فولاد، نفت، گاز و ... مشاهده کنید.


مشخصات اسلیو بیرینگ جهت انجام خریدی مطمئن


همانطور که در بالا هم گفته شد، کاربرد الکتروموتور فشار ضعیف گسترده است؛ بدون استفاده از الکتروموتور یا موتورهای الکتریکی، وسیله‌ای به حرکت در نمی‌آید و قطعا هر وسیله محرکی از ابزار اینچنینی استفاده کرده است.

تیپ های الکتروموتور فشار ضعیف انواع برندها به شرح زیر میباشند:

SIEMENS: 1LA, 1LE1, 1LE0, 1LE5, 1LG, 1PC

ABB: M3BP, M3AA, M2BA, M2BAX, M2AA, M2QA

WEG: W22, W21, W20

VEM: K11R, K21R, KE1R, KE2R, WE1R, WE2R

انواع الکتروموتور فشار ضعیف (LV)

الکتروموتور LV یا همان Low Voltage انواع مختلفی دارد. در ادامه انواع الکتروموتورهای فشار ضعیف (LV) را به شما معرفی خواهیم کرد.

الکتروموتور معمولی

الکترموتور معمولی یکی از انواع الکترموتورهای فشار ضعیف است که با موتور الکتریکی AC نیز آن را می‌شناسند. جنس بدنه این الکتروموتورها به طور معمول به دو نوع آلومینیوم و چدن تقسیم میشوند که الکتروموتورهای با توان بالاتر از 18.5 کیلووات دارای جنس بدنه چدن میباشند. این نوع موتور الکتریکی فشار ضعیف نسبت به اکثر الکترموتورهای موجود در بازار، قیمت کمتری دارد و می‌توانید به راحتی آن را از فروشگاه‌های موجود در سراسر کشور خریداری کنید.

امکان نصب و سفارش گذاری الکتروموتورهای معمولی با آپشن های مختلف مانند سنسورهای حرارتی، بیرینگ ایزوله، دمای کاری بالاتر، قابلیت راه اندازی با درایو و... فراهم میباشد که با مراجعه به کاتالوگ هر شرکت سازنده، هرکدام از آپشن ها با کدهای متفاوت مشخص شده اند.

از برند های مطرح در زمینه تولید الکترومتور فشار ضعیف می‌توان به SIEMENS, ABB, VEM, WEG و... اشاره کرد.


خرید انواع یاتاقان صنعتی از بهترین برندها در سایت تخصصی سپکا


الکتروموتور ترمزدار

الکتروموتور ترمزدار هم یکی دیگر از انواع الکترموتورهای فشار ضعیف است که در این مقاله به معرفی آن می‌پردازیم؛ با استفاده از الکتروموتور ترمزدار می‌توانید زمان شروع و متوقف شدن کار را به صورت دلخواه تنظیم کنید. یکی از دلایلی که از این نوع الکتروموتور استفاده گسترده‌ای می‌شود هم همین قابلیت تنظیم زمان است.

آسانسورها و بالابرها از این الکتروموتورها استفاده می‌کنند؛ با استفاده از این الکتروموتور، موتور محور بعد از خاموش شدن بدون هیچ وقفه‌ای می‌ایستد. همین مسئله یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد الکتروموتور ترمزدار است که آن را از دیگر الکتروموتورها متمایز می‌کند.

الکتروموتور تک فاز

الکتروموتور تکفاز هم آخرین نوع از الکتروموتورهای فشار ضعیف است که در این مقاله به آن می‌پردازیم که دارای توان کاری پایین تری نسبت به موتورهای سه فاز میباشند. یکی از متنوع‌ترین الکتروموتورهای موجود در بازار که کاربرد و کارایی گسترده و متنوعی در صنایع دارد، همین الکتروموتور تک فاز است.

کمپرسورها، ماشین‌های لباسشویی، یخچال‌ها، کولرها، بالابرها و... از انواع مختلف این الکتروموتور استفاده می‌کنند. از الکتروموتور تک فاز ۶ نوع مختلف در بازار موجود است که بسته به نیاز خود می‌توانید آن‌ها را خریداری کرده و استفاده کنید.


امکان خرید هیدروکوپلینگ بر اساس مشخصات فنی مدل های مختلف آن در سایت سپکا


مشخصات فنی الکتروموتور فشار ضعیف

در صورتی که قصد خرید این وسیله را دارید، بدون شک باید با مشخصات فنی موتور الکتریکی فشار ضعیف آشنا باشید. همانطور که گفته شد الکتروموتور فشار ضعیف انواع مختلفی در بازار دارد که هرکدام از آن‌ها مشخصات فنی و ساختار مربوط به خودشان را دارند. اما به طور کلی می‌توان گفت که هر الکتروموتوری اعم از فشار ضعیف، فشار قوی و فشار متوسط از بیرینگ، سیم پیچ، پروانه فن، کاسه نمد (سیل)، ترمینال باکس و... به همراه استاتور و روتور که در همین موارد نیز وجود دارد، در ساختار خود بهره می‌گیرد.

هیچ الکتروموتور فشار ضعیفی نمی‌تواند بدون استاتور و روتور کار خاصی انجام دهد و این دو قطعه باید به عنوان قسمت ثابت و محرک در الکتروموتورها وجود داشته باشند.

نکات مهم در خرید الکتروموتور فشار ضعیف

شما برای خرید الکتروموتور فشار ضعیف نیاز به آشنایی با نکات مربوط به خرید این وسیله دارید. بدون شک یکی از اصلی‌ترین نکاتی که باید قبل از خرید این محصول و دیگر محصولات رعایت کنید، استعلام قیمت و بررسی کیفیت محصول است. برای خرید این محصول می‌توانید به فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین فروش الکتروموتور LV یا فشار ضعیف مانند سپکا مراجعه کنید. البته باید قبل از خرید اعتبار این فروشگاه‌ها را بسنجید و در صورت معتبر بودن، خرید خود را انجام دهید.

قبل از خرید الکتروموتور ضد انفجار، فشار قوی و ... بهتر است از دیگر فروشگاه‌ها و سایت‌های مرتبط با فروش الکتروموتور فشار ضعیف و ... قیمت محصول موردنظر را استعلام کنید. در صورت انجام این کار، امکان متضرر شدن شما از نظر قیمتی تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. سپکا یکی از فروشگاه‌های آنلاین و معتبر در زمینه فروش الکتروموتور LV است که می‌توانید برای استعلام قیمت به سایت مراجعه کنید. جهت استعلام قیمت الکتروموتور فشار ضعیف می‌توانید با سپکا تماس بگیرید.

بررسی کیفیت محصول موردنظر هم یکی دیگر از کارهایی است که باید قبل از خرید محصول انجام دهید. معمولا فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاینی که از اعتبار بالایی برخوردار هستند، برای حفظ اعتبار خود محصولات با کیفیتی را به دست مشتریان می‌رسانند.

فروشگاه آنلاین سپکا هم یکی از همین فروشگاه‌های معتبر است که کیفیت محصولاتش در بالاترین سطح ممکن قرار دارند. به همین دلیل، از نظر قیمت مناسب وکیفیت بالای محصولات، خیال شما از خرید راحت خواهد بود و هیچ مشکلی از این نظر وجود نخواهد داشت. توجه داشته باشید که برای خرید خوب، از قبل باید نیازها و انتظارات خود از محصول موردنظر را مشخص کنید و سپس به بررسی آن بپردازید.

جمع بندی

در این مقاله به معرفی الکتروموتور فشار ضعیف پرداختیم و کاربردهای آن را برای شما شرح دادیم. به نکات گفته شده مرتبط با خرید این الکتروموتور دقت داشته باشید و قبل از خرید حتما استعلام قیمت و بررسی کیفیت محصول را از یاد نبرید.